2009-08-14

Öppna din port

Vi måste alla arbeta på våra relationer. Ja det är ju knappast någon hemlighet eller revolutionerande upptäckt, alla behöver arbeta med en relation. Åtminstone om man vill behålla den.

Hur man gör ser dock onekligen olika ut i olika förhållanden och det finns näppeligen någon universallösning.

En sak som jag dock uppskattar är den lilla gesten. KP är ingen man av stora gester, jag får tex aldrig blommor och det kan jag leva med. Vad han däremot är mycket bra på är den lilla gesten. Ta tex häromdagen när min mus började krångla och inte ville fungera som den skulle. Och innan ni får associationer vill jag påtala att det var datormusen och ingen annat!

I går kom han med en ny, så att jag kan fortsätta mitt viktiga värv i cyberspace. Inte nog med det i morse när jag skulle åka till jobbet hade han öppnat garageporten åt mig.

Den lilla gesten, som betyder så mycket. Den är viktig att ge men den är minst lika viktig att se. Att se betydelsen och innehållet.

Jag ser. Jag ser verkligen kärleken som ligger bakom den handlingen.

Man öppnar inte garageporten åt vem som helst.

I detta ögonblick som jag skriver får jag ett mess. Han har hittat mitt favvisschampo och balsam till superextrapris och handlat ett par flaskor åt mig!

Alltså vilken man jag har!

:-)

9 kommentarer:

Kia sa...

Härligt att veta att det finns massor av kärlek i världen!!

magnus sa...

Skönt att se att du ser detta och inte tar det för givet.

pangis sa...

Nej du Macen..Sånt tar jag aldrig för givet och när det händer så är jag noga med att tala om vad glad jag blir.. det blir således en positiv spiral..Däremot kan jag själv vara dålig på de små gesterna..Men han fick en chokladmunk igår:-)

Monica sa...

han är snäll );)

Eskortflickan sa...

Förstår vad du menar, väldigt gulligt med små tecken som det ligger en del bakom! Men chokladmunk i retur är väl not so bad..

epsilon sa...

Ja, han verkar vara toppen. Men han vill ju in gå i affärer har du skrivit om. Så var shoppar han presenter - Biltema, Claes Ohlsson?

pangis sa...

Idag var han på rusta:-) Ananrs har ud rätt epsilon.,.och ja KP är snäll..

Anonym sa...

Du är så klok. =) Misstänker att han Älskar chokladmunkar...

Pangbruden sa...

KP älskar alla sötsaker:-)