2009-08-12

Konferensen som kom av sig

Idag hörde jag en historia, en riktig makaber en, som tydligen ska vara sann.

Det har tydligen varit någon internationell konferens för glutenintolleranta och deltagarna bjöds även på lunch. Pastasallad.

Alla blev sjuka.

Självfallet åt man sin pasta i tron att den var glutenfri, vilket hade varit naturligt med tanke på konferensen karaktär, men så var icke fallet.

Jamen hur fel får det bli:-)

Hur tänkte arrangören där?

Visst kan man skratta åt det för det är ju en tragikomisk historia men jag tror inte deltagarna uppskattade "skämtet" särskilt mycket.

Alltså, återigen, hur fan tänkte arrangören egentligen?

Är det någon av er som läst artikeln?

7 kommentarer:

Monica sa...

va det har jag missad , fan va klantigt;(

Anonym sa...

Arrangören tänkte inte alls! Glömde även protesen hemma... :/

Anonym sa...

Har inte läst hela artikeln själv, men det har stått i aftonbladet om det för en 2-3 dagar sen. Var ambassadören i Tyskland om jag inte missminner mig helt.

Dagens Eko sa...

Den anonmyma kommentaren var från mig

Lennart sa...

Hörde något om det där på radion för en vecka sen eller så.

epsilon sa...

Det låter som en klintbergare

Bitte sa...

Nope, det är helt sant. Och det fina i kråksången är att ambassadören själv är glutenintolerant.....