2009-08-11

Det här med män..en gåta hörrni...

Jag förstår mig inte på min man. Nu är jag inte särskilt unik med det, det finns få kvinnor som förstår sig på er män. Vi funderar över era förehavanden så att vi skiftar färg men det hjälper föga.

Ni är, likt oss, ett mysterium.

Men åter till KP. Missförstå mig icke vänner, den mannen är den bästa man jag kan tänka mig och jag vill inte byta. Vem skulle då fixa med Bästastes kontakter tex? Men han har märkliga beteenden jag inte begriper mig på.

Idag har han verkligen fått mig att tappa hakan.

Ni vet ju hur han avskyr butiker och affärer. Han blir svart i ögonen bara jag nämner ordet IKEA. Han skyr klädbutiker mer än böldpest och tar lätt illamående omvägar runt krimskramsbutiker. Hans testosteron får honom till det.

Men.

Helt plötsligt ringer han och har köpt skor till mig!!!

Alltså vid sådana tillfällen är jag glad att jag inte sitter i bilen och kör. Det hade ju kunnat orsaka en trafikolycka. Chocken överväldigade mig. Till på köpet är det snygga skor i rätt storlek.

Jag fattar absolut ingenting men älskar honom snäppet mer efter det här:-)

13 kommentarer:

Flunkbuster sa...

Det var väl 50% rea på reapriset!
;-)

Pangbruden sa...

Typ:-)

Monica sa...

var dom praktiska eller snygg a;)

Anonym sa...

Hm, han måste ju i vilket fall ha gått i närheten av en butik eller? :-) Pruseluskan

Anonym sa...

Han vill ligga.......

Miasomfickhighheelsavkärlekenijulklapp

pangis sa...

Pruseluskan..det är ju det som är så chockerande..

Mia..han är man..han villalltid ligga:-)

Monica..Både och!

Doc sa...

Han kanske planerar att köpa något annat till sig själv, en kamera, ny klockan eller så. Det gäller att ligga bra till innan man för sådant på tal.

pangis sa...

Doc..Nej du..När KP vill ha något så handlar han utan att fråga mig:-) Senast var det en ny motor till båten..du vill inte veta vad den kostade:-)

Lennart sa...

Solsting kanske? Satt nog för länge i båten sist han fiskade.

Fru P sa...

Det är så det ska va kära du :-)

Underbart!!!!!!!

Anonym sa...

jag vet... han har köpt nån motor eller annan fiskeutrustning och så fick han skor på köpet :-)...

Anonym sa...

oj, vilken underbar kärleksförklaring ;)

Paulina sa...

Oj, är han trasig?