2009-08-13

Trassel..


Det här med fiske är ju ett nöje som tilltalar många. I början av mitt förhållande med Kära pojkvännen så följde jag insmickrande med på sjön.

Självfallet fick jag den ena stora Gösen och Gäddan efter den andra.

Sen började det trassla och krångla. Det regnade och jag blev pinknödig, försök att göra era behov hängandes med baken över en reling själva ni. I synnerhet mitt framför ögonen på ett gäng sommarstugeägare.

I Närke kallas sånt förargelseväckande beteende och är straffbart.

Det trasslade även till sig med linor och dylikt och stundom blev jag hungrig. Hunger är inte något Eders Pangbrud uppskattar varför fisketurerna blivit mer eller mindre angenäma. Mest mindre.

I afton har jag dock lovat att följa med på en lite sjötur. Kanske få en Gös. Jag har ringt KP vid upprepade tillfällen under dagen och försäkrat mig om att jag slipper åka ut om det regnar och åskar. Jag vill även ha möjlighet att uträtta mina eventuella behov och matsäck är ett måste.

Det får inte heller bli en 10 timmarstur för jag behöver min skönhetssömn.

KP försäkrar mig att jag kommer att få det både bra och trevligt och att mina synpunkter kommer att beaktas.

Jo jo..I have my doubts

1 kommentar:

Lennart sa...

Hur kan detta gå då? Får väl se om nästa inlägg blir glatt eller inte...