2009-08-22

Lördagsplaner


Avskyr när jag sover så här länge som jag gjort de tre senaste lördagarna. Jag är inte van med det och får bara huvudvärk.

Troligen behöver jag det. Vi har bråda tider på jobbet och jag antar att kroppen behöver vila. Om någon vecka är jag inne i min vanliga lunk igen.

Sen kan det ju bero på att jag läste en bra deckare halva natten:-)

Men lika bra att vara utsövd så man orkar aftonens partaj. Man är ju ingen partypingla längre direkt men i kväll ska gäddorna och jag äta gott, dricka gott och gå på lokal.

Sist vi gjorde det ramlade jag inte in förräns vid tresnåret på morgonen men jag ska försök undvika det. Men det kan bli svårt för när vi gäddor partajar gör vi det med stil. Vi är ju inte skyttar för intet:-)

I min ålder förlorar man både en och två dagar på dylikt partajande:-)

Det är inte längre värt det.

4 kommentarer:

Sus sa...

Så sant...så sant...
Jag, som partypingla, är såååå 80-tal..

Kul att du hittade till mig!

Malte sa...

Fem saker för att undvika baksmälla:

1: Börja tidigt för att kunna klara av punkt 5.
2: Varannat glas vatten.
3: Undvika skaldjur.
4: Undvik rödvin.
5: Avsluta tidigt så att du hinner sova ut.

Pangbruden sa...

Su shelt rätt..jag är glad att jag hittade dig:-)

Pangbruden sa...

Utan rödvin ingen fest

Gammalt pangiskt ordspråk. Vi drar till O learys sen, alt en sväng via Bishop..vi är där straxt efter 22.00 och du är VÄLKOMMEN malte!