2009-08-16

En bra dag på banan!


Att tävla i precisionsskytte kan var oerhört tradigt, jag lovar. Fullt fokus under en längre tid och man skjuter bara rakt fram.

Men.

När det skyttet stämmer ger det en kick utan dess like. Man lyfter, siktar, kramar och skottet sitter i 10 an. På 25 m är den inte stor. 10 ans ring är som en enkrona i storlek varför ni borde fatta vad kul det är att fixa det.

I dag stämde det mesta.

Jag har fått en skyttekick som gör att jag har lust att svära t o m:-) Spöat exet som på sin tid var en av de bästa. Skjutit pers och snittat nästan 46 p. Guldmedaljen var min och jag gränsar till att få en standardmedalj vilket gör mig klar för SM även i precision nästa år.

Sen var det på tiden att få vinna över Gammis som har spöat mig åtskilliga gånger sista tiden:-)

Härlig skyttedag gör eders Pangbrud till en bra medarbetare på jobbet nästa vecka:-)

Här ska firas med hamburgare och rester av gårdagens blåbärspaj. Teensen är hemma och allt är precis så bra som det kan vara.

Uppdatering: Enl prel resultatlistan var jag ynka 2 poäng från en standardmedalj.. Men va fan.. skjuta SM i Prec behöver inte vi fältskyttar göra:-)

6 kommentarer:

Lennart sa...

Du sparar på vinet förstår jag.

Pangbruden sa...

Jepp:-)

epsilon sa...

Men vad roligt, grattis. Blev det verkligen paj kvar? Det receptet var ju verkligen bra.Snabbt och himla gott.

Pangbruden sa...

Japp det blev en liten kant kvar:-) Visst är det gott..och lätt!

P-A sa...

klart man ska skjuta prec på SM , jag ska se om jag kan få ihop 3p till att få tävla i fält på SM nästa år :)

bra skjutet idag föressten

mvh

P-A

Pangbruden sa...

Tack P-A..Du skjuter ju rätt bra nu så det fixar du säkert. Din polare H sköt bra idag..åtminstone i grundomgångarna