2009-08-24

Ettaglutt igen:-)

Halvsju i morse satt KP och jag i godan ro vid frukostbordet med varsinn kopp kaffe.

Inrusandes kommer våran virvelvind. Ja vår och vår hon har väl förvisso en annan pappa men hon tillhör vår familj, basta!:-)

Hur som helst så kommer hon inrusandes glad som den lilla lärkan och börjar kvittra och fråga om syrehalter, gäddbeståndet och faunan i Hjälmaren.

Eftersom KP är fiskare så ska han ju veta allt om sjöarna, eller hur?:-)

Alltså halvsju på morgonen innan kaffekoppen är urdrucken så är det kanske inte det första man mäktar med att svara på.

Men.

Gudarna ska veta att det är härligt att ha en gymnasietjej som verkar stortrivas!

Hon är lika glad som när hon skuttade till skolan iförd toffsar den där dagen för 10 år sen.

Återigen har hon förvandlats till min lilla ettaglutt. Förvisso längre och hon har inte toffsar utan slingat hår och tänderna hänger inte längre på tork. Ryggan är utbytt mot snygg handväska och kläderna består inte av glitter eller blommor. Men glädjen över att få börja skolan finns där.

Lika mycket nu som då.

:-)

3 kommentarer:

Doc sa...

Vad härligt!

epsilon sa...

Underbart. Tänk vad skolan ändå kan betyda! Värmer mitt hjärta att få ta del.

Lennart sa...

Så det finns människor som är hurtigt pigga på morgonen? Sån är inte jag. Jag skuttar inte iväg så där den tiden på dygnet, jag mera släpar mig iväg.