2009-08-05

Ambivalent.... igen:-)

Som ni alla vet så är jag kvinnan som gav ambivalensen ett ansikte. Just nu har jag velat, och velar, kring två mycket allvarliga saker.

Den ena saken jag funderat kring rör huruvida jag skulle kompa på fredag. Solen skiner och jag har redan hunnit med en och annan övertidstimme, nästa vecka blir det fler.

Efter samtal med min kloke chef beslutade han att det var bättre jag var ledig på fredag och tog det lite lugnt. Nästa vecka drar allt igång igen och då vet vi att vi lever:-)

Bra chef där!

Sak nummer två som jag funderar hit och dit på är om jag ska skjuta kretsmästerskap i Militär snabbmatch på lördag. KP är inte vidare sugen och jag behöver hålla igen plånboken. Samtidigt är det ju rätt kul. Båda barnen är numera klara för tävling då vackra dottern gjorde ett strålande träningspass igår och t o m klarade av sina silverserier:-) Det du Lasse, den tjejen blir farlig:-)

Två juniorer på ett KM.. det var länge sedan och då går det ju per automatik ett par medaljer till familjen.

Nu vill inte dottern ha några medaljer, jag tror hon hellre vill vinna tält, smink eller datatillbehör.

Man brukar få sånt med hjärtat!

Ni förstår att jag brottas med allvarliga problem här.

Även kallat deluxe problem:-)

Fin solig dag alla!

11 kommentarer:

magnus sa...

Dags för en ny kategori? Dagens i-landsproblem...;)

epsilon sa...

Ja, det var väl bra att du får kompa. Lite orättvist för er som ska jobba att det blev sommar just nu. Hösten blir nog tuff men rolig. Chefen kommer att behöva support i förankring av många beslut. Där betyder du mycket.

Pangbruden sa...

Epsilon, Tack för dom orden:-) Vi hade framtidsgrupp igår och numera blir det varannan veckasmöten.. du var saknad!! Men vi kommer göra allt för att stötta upp chefen..

Monica sa...

skönt med kort vecka ;) nå har jag suttit och tittat på nån skjut tävling, sånn ser jag aldrig på tv i Sverige?

Fru P sa...

Hi hi, jobbigt du verkar ha ;-)

Lennart sa...

På fredag eftermiddag åker jag till metropolen Ö igen. Har du möjlighet till ett litet möte i Tybble under helgen kanske? Har ju flaskorna till dig.

pangis sa...

Lennart, kul..söndag borde fungera utmärkt. Ingen vits att boka upp lördag om jag åker och tävlar:-) vi mailar!!

fd hammerli lasse sa...

Kul att hora att det bllir fler duktiga skyttar i familjen.. maste bero pa den fina pistolen!

pangis sa...

Du ska veta det Lasse att hon satte inte bara skotten i pappen utan de var samlade inom 9´ans ring..!!! Alla 6!

konferens-lasse sa...

Det var som faderullan - halsa och gratulera till en fin prestation!
BTW sa kanske jag dyker upp pa er falt i september om det gar att fa kila in sig utan anmalan och sa dar.. vantar pa rese-godkannade fran Chefen harnere bara.

pangis sa...

Du kanske hinner att anmäla dig innan.. Det sker ju via dator. Hör av dig så kan jag anmäla och ev meddela om du inte kan