2009-10-06

Ut med dom bara..

Den där sonen jag har blir faktiskt myndig i april.

Alltså.

En till myndig skitunge ute i landet:-)

Bara för det försöker jag få honom ur landet. För allas bästa:-)

Om allt går i lås kommer han göra APU, arbetsplatsförlagd utbildning, 2 veckor i vår på ABB´s IT-avdelning i Dubai.

Arab-Lasse är positiv. ABB bossen är positiv. IT avdelningen är hyfsat med på noterna om de får veta vad det innebär och skolan blev eld och lågor.

Den enda som är blek om nosen är hans far. Han skulle fundera på det.

Fegis

8 kommentarer:

pike-master sa...

Klart att grabben ska åka! Hört att det är rätt bra fiske där också :)

Lennart sa...

Annars kan jag kanske åka istället, och få lite miljöombyte. På fritiden kan jag rida på galopperande kameler i öknen och sen sitta i en oas och njuta av solen.

Iraq-Lena sa...

Låter roligt för den unge nymyndige. Se upp med vad kalaset kostar bara. Har ingen aning om ifall Duabi är ett bättre ställe för nyförlösta unga myndiga män men jag misstänker att andra mer obekanta faror lurar där. Men lita på ABB bara så blir det jättebra. Önskar honom all lycka ut i stora vida världen.

pangis sa...

Lennart..Det kan jag tänka mig..

Pike vi ska fiska där nu i oktober:-)

Lena vi ska ju ner och öva lite nu men visst kan jag tänka mig att det kostar en del..:-)

epsilon sa...

Men toppen, att få se arbetslivet - vilken erfarenhet.

Doc sa...

Wow, vilken chans. Hoppas det går i lås.

Mattias sa...

Låter som en fantastisk chans! Jag vill plötsligt vara 18 år igen och vara din son ;)

pangis sa...

Mattias..Då skulle du ha mig som mamma.. :-)