2009-10-28

Semester!


Kväll innan resan. Semestern har startat.

Allt är packat och pengar inväxlade.

Bankkorten som ska med är nedplockade i reseplånboken och biljetter och pass ligger i handbagaget.

Nu återstår dusch med finputsning av vissa kroppsdelar samt målning av tånaglar.

En Pangbrud har lov att vara fåfäng på semestern.

I morgon 14.15 är det take off. 6,5 h senare + 3 timmar som är tidsförskjutningen kan vi pusta ut på den här vackra altanen.

Som jag längtar.

Jäkla tur att det är onsdag och TV kväll. Mc Dreamy kommer att få min fulla uppmärksamhet.

Var god stör ej

:-)

16 kommentarer:

Monica sa...

va? vart ska du ?

Lennart sa...

Ha en trevlig resa!

Anonym sa...

Ha en riktigt skön resa!

Är bara lite avis...;)

Ewa

bästaste sa...

Onsdag igen!! Jag kan väl få störa lite grann....... sen får jag ju inte ringa dig på flera veckor. Jag kanske kommer på något om din systers möhippa....

pangis sa...

Då får du störa nu:-)

Monica sa...

du hur översätter man i ny och ne?

Anonym sa...

Monica: Hela tiden.. eller använd ordet ofta.. Kommer inte på ngt annat bra svenskt uttryck för en direktöversättning.. av och till stämmer ju inte men hela tiden eller ofta borde duga:-)

Norska är ett mer uttrycksfullt språk tycker jag!

Monica sa...

ja eller då å då tänkte jag !
ok det var mona som undrade ;) tack

pangis sa...

Njae inte då och då..snarare ofta

Fru T sa...

Ha en riktigt skön semester! Och du ........ vila armen ordentligt. Hälsa Lasse med fru :)

pangis sa...

Tack kära fru T, ska hälsa!!

LJ Media sa...

Ha det riktigt najs. Blogga gärna lite under veckan, men känn inte att du måste. Du har ju semester:-)

Pangbruden sa...

Jag bloggar nog lite var och varannan dag..Det blir ju min egen dagbok med. Plus att det blir ett sätt att ha kontakt med dottern som är hemma.

Anonym sa...

Ha en riktigt skön och vilsam semester ta gärna med lite värme hem i en påse till mig....jag är inte ett dugg avis (fingrarna i kors) tittar in då och då för att hålla koll på dig och de dina.
kram från Pålsbodamen och Stålis.

Anonym sa...

Ha en riktigt skön och vilsam semester ta gärna med lite värme hem i en påse till mig....jag är inte ett dugg avis (fingrarna i kors) tittar in då och då för att hålla koll på dig och de dina.
kram från Pålsbodamen och Stålis.

Anonym sa...

oj nu slant jag på tangenterna.
Kram P