2009-10-26

Fiske kan ge en infarkt:-)


Om en vecka sitter jag i godan ro på en vacker altan och blickar ut över den här vyn.

Me like alot!

Hade tänkt oss en havsfisketur hela familjen. Tills jag kollade prislistan och fick en mindre infarkt. Familjen fiske får nu begränsa sig till en person.

Jag menar. Det finns ju roligare saker att göra som skidåkning (Sorry Pike:-) och jag vill ju inte undvara shoppingen.

Ca tusenlappen/person är något över min budget. Åtminstone när det kommer till fiske.

Men.

Man ska aldrig säga aldrig.

Har snart inget kvar att packa.

Så jag tror jag tar afton nu.

:-)

13 kommentarer:

Monica sa...

va sjutton ska du dit och fiska åka slalom för? ;)

pangis sa...

Bara för att man kan så klart:-) Tänk dig att åka slalom inomhus i en öken..Oslagbart galet kul:-) Havsfiske är speciellt och för P-O är det en drömgrej att göra..Jag kan dock avstå..pga av att jag behöver och vill lägga pengar på annat:-)Man måset mätta mun efter matsäck

epsilon sa...

Jag vill också ha en sjö på tomten.

pangis sa...

Njae..Det är utanför tomten och mest för pynt:-)

pike-master sa...

tusen lappen /person är inte dyrt när det gäller fiske jhu, hmm skulle bli 7000kr på 7 dagar om jag var där garenterat :)
Spotta sand kan man göra i kattlådan & åka slalom gör man ju här hemma :)
P-O Fan jag avundas dig, ska vi inte fixa en resa bara du & jag istället *ironi

pangis sa...

Pike..P-O hade nog gärna rest med dig:-) Han vill fiska, jag vill shoppa..och åka skidor!:-)

pike-master sa...

Lyssna på din man & följ hans intressen fullt ut så blir nog resan bra & du får intressanta inslag till bloggen också haha :)

P-O stå på dig :)
Skitfiske!

Pangbruden sa...

P-O har inga problem med att åka och fiska utan mig.. Han och Lasse far nog gladeligen iväg en dag utan babblande kärringar i öronen:-)

Svenskmastare sa...

Jag får väl försöka stå ut....
Får se om det kan komma upp nån Barracuda, gädda som gädda! :-)
Men det blir nog aningen varmare än det var på förra helgens fisketur.

pike-master sa...

Fan va häftigt, grymt skitfiske på dig P-O!!!!

Anonym sa...

Ha en jättetrevlig resa många kramar S.Y.

Pangbruden sa...

Tack S.Y och hälsa mamma A:-) puss

Monica sa...

jag skojar bara med dig ;) klart man ska åka slalom;)