2009-10-31

Kontrasternas land

Efter frukost packade vi bilen full och drog till stranden. Persiska viken med dess hoga salthaltiga vatten. Att aka bil i dubai ar forenat med livsfara. Har kor alla som om de vore med i en F1 tavling. Och gar det for sakta ja da ligger man pa tutan.

Persiska viken ar underbar. 30 gradigt vatten och jag flot som en liten kork. KP havdar att det beror pa sidflasket jag menar att det beror pa salhalten. Jag har ratt:-)

Efter nagra timmar, jag hade kunnat stanna langre, krop det i kroppen pa de andra och vi for vidare.

Dubai ar kontrasternas land. Ena stunden passerar vi varldens hogsta byggnad, Burj al Arab for att i nasta hamna i pakistanernas varld. Dar man saljer dack i var och varenda butik. Lite sorgligt att se och def inte nagot man ser i broschyrerna.

Varje ar kastar sig atskilliga pakistanier ner for byggarbetsplatsen i nagon skyskrapa, frivilligt. De orkar inte langre med det harda livet.

Vi har det forbaskat bra!

Efter strandaventyret hamnade vi i Sharajas shooting range. Inget skytte idag men klubbhuset ar lyxigare an Grand hotells restaurang i Stockholm. Inga utedass dar inte. Men handlotion:-)

Nu har vi afton och den har tillbringats i poolen som ikvall holl 35 grader. Det och ett glas rott gor livet valdigt lyxigt.

Man fryser nar temperaturen narmar sig 28 grader...

Life is goood...

8 kommentarer:

bästaste sa...

OK, och jag fryser i sängen här. Du får bada lite åt mig också för jag har inte badat alls i sommar

Iraq-Lena sa...

Pakistanierna är nog från hela sydostasien. De är till antalet fler än ursprungsbefolkningen i UAE. Eftersom Duabi ju är en stark förebild för många, många andra städer, inte bara i Mellanöstern så ingår konceptet "improterad billig arbetskraft" också. De har kontratk där och får åka hem högst vartannat år. Lönen hamnar på sisådär 200 USD i månaden skulle jag tro. In många fall jobbar de hela tiden när de inte sover. Och så tvingas de dessutom se lyxlivet som vi har för oss. De ser det på nära håll. Det kanske inte enbart är deras hårda liv de inte orkar med. Det kan vara svårt orka se kontrasten när man står på andra sidan, den sidan där man från början vet att man aldrig kommer få del av det där. Inte förrän man är i himmelen. Man ta vägen dit direkt.

LJ Media sa...

Du har det bra, det märks!

Lennart sa...

Förstår att ni har det härligt där borta. Kan du inte försöka skicka lite värme till oss här i norr?

pangis sa...

Lena..I get the point..man ar inte oberord.. Har kommer massa varme till er alla

Gammis sa...

Va läskigt varmt ni har det är inte avunsjuk på värmen. Jag gör inte så mycket här hemma då högerhanden är i paket just nu, utan tittar mest på när P arbetar. Man skall passa sig för kirurger.

Pangbruden sa...

GAmmis..Vad har hant!!!!

Gammis sa...

Det är mitt triggerfinger som är opererat så nu behöver jag ingen handvärmare när det är 20 grader varmt, så till nästa säsong blir jag darlig.(hoppas jag)