2009-10-11

Lagom är oftast bäst.

Sverige är ju landet lagom. Vi mår bäst av mittemellan. Inte för mycket och inte för litet. Inte för högt och inte för kort. Inte för smalt och inte för tjockt.

Vad det exakta måttet på lagom är vet nog endast en svensk.

I går partajade jag lagom. Hade lagom kul, åt lagom god mat. Njae vid närmare eftertanke var det lagom minus på maten. Torra fläskfiléspett när jag beställt kyckling är aldrig lagom bra.

Jag drack lagom mycket och åkte hem i lagom bra tid.

Men jag hade inte bara lagom bra sällskap nej det var bra mycket mer är än lagom det:-)

Hur som helst idag mår jag lagom bra och ska ha en skön söndag härhemma.

Starta årets lövkraffsande, ni vet ju att det går åt 70 skottkärror. Vi har inte lagom mycket löv på vår tomt inte.

Hoppas ni får en mer än lagom fin dag!

8 kommentarer:

semantik-lasse sa...

Sverige ar ju dessutom det enda landet som har just ordet "lagom" i sin vokabular.. De andra spraken har liknande ord men inte som ar direkt oversattbara med "lagom". de ar lite mer positivt eller negativt laddade an vart supersvenska "lagom", i betydelsen varken for mycket eller for litet men anda tillrackligt for att man skall vara nojd..

Engelskan? Enough - Nae Franskan? Assez - Nae Tyskan? Genug, ausreichend - Nae..

Lagom at dem!

Flunkbuster sa...

Den här låten passar bra till dit inlägg:
http://www.youtube.com/watch?v=N8RGkLYXpH8

Anonym sa...

Ja idag ska ag ha en lagom slapp dag. Inte för mycket eller för lite av nått. Bara krya på och läsa och ta en lagom lugn promenad :).

Kratta lagom många skottkärror fulla idag ;)
Ewa

Lennart sa...

Hur får du plats med så många skottkärror på tomten? Dina ägor är på många tunnland antar jag.

Pangbruden sa...

Får nog plats med fler än 70:-)

epsilon sa...

lagom är alldeles för lite har jag sagt ibland, men kanske inte om att sluta festa i tid.

LJ Media sa...

När jag bodde i villa lät jag löven ligga kvar och väntade till de blåst in i häcken runt tomten. Då hällde jag på en skvätt bensin och tände på. Swisch så var löven ett minne blott. Men vänta till häcken börjar knoppas så den inte brinner upp tillsammans med löven.

Pangbruden sa...

LJ verkar ju livsfarligt:-)