2009-10-18

Om löv och nostalgiska återblickar

5 kärror körda..och då har löven knappt börjat trilla ner än. Ett skåp till är undanröjt och gissa hur mycket nostalgi vi hittade där.

Bland annat kasettband som KP gjorde åt mig 1990:-) Kärlek redan då..

Grattiskort när Fjunet föddes och min morfars konfirmationsbibel från 1918 fanns också bland gömmorna.

Allt detta är väl nerpackat tillsammans med lite skolböcker och teckningar från barnens första tid i skolan, resten åker på tippen.

På tal om barnens första alster. När Fjunet gick i klass 2 fick alla barnen lyssna på lugn, skön avkopplande musik och rita bilder till musiken.

Alla barnen ritade blommor, djur, fjärilar och liknande. Utom min son.

Han ritade krig, och hängda gubbar. Gubbar som sågade i varandra och annat otäckt. Rött blod var stänkt över hela bilden.

Vi blev inkallade till fröken direkt:-)

Vad kunde detta bero på. Vad var det för skumt som härjade i den söta, väna lilla lintottens hjärna?

Ja det undrar vi än i dag.

För.

Han har aldrig någonsin visat tendenser till våldsamheter eller brott så jag förmodar att han bara blev irriterad över fjantet att behöva lyssna på klassisk musik och måla blommor.

Redan som 5 åring ansåg han att Iron Maiden var Guds gåva till mänskligheten.

Precis som den lilla norska systersonen gör.

Mitt blod.

2 kommentarer:

pike-master sa...

Han är på väg att bli en storfiskare, precis samma sak ritade jag i hans ålder & vart till&med rädd för mina egna alster.

Ut med han på sjön me fassan...

pangis sa...

Jodå han har allt fått en och annan gädda..men han skjuter hellre:-) Det räcker med fiskare i den här familjen:-)