2009-10-17

Om nacke och dop

Tänk er ljudet när du gnider två stenar mot varandra. Så låter det i min nacke när jag rör på den i sidled enligt de instruktioner jag fått av sjukgymnasten.

Det har varit låst länge därinne och det finns inget smörjmedel kvar.

En gång i tiden lärde jag mig att vingummi smörjer leder bra. Sant eller inte men tanken är tilltalande. Äta vingummi i hälsosyfte:-)

Dagen går i kyrkan och vänners tecken. Liten Emma ska döpas och vi har äran att vara inbjudna. Ett trevligt avbrott i vardagen, det var länge sen vi var på dop eller bröllop. Numera är det studentskivor eller 40 och 50 årskalas.

Var tid har sina tillställningar.

Solen skiner i Närke, jag har sovit dåligt bredvid min snarkandes man, snarksprejen till trots. Men vad gör det. Nacken är rörlig och bortsett från lite träningsvärk är de värsta smärtorna puts väck. På onsdag får den en ny duvning.

Fin dag önskar jag er alla med det här torftiga inlägget.

Inga kommentarer: