2009-10-12

Pangmiddag

Den familjära sidan i mig har fått näring. KP och lilla Tass kom över och stekte pannkakor för fulla muggar till teensens stora glädje.

Jag steker aldrig pannkakor.

Nog om det:-)

På något sätt livas hela familjen upp av att vi är tillsammans alla fem.

När vi är ensamma eller någon är på annat så saknas en pusselbit.

Bäst är det när vi alla tillsammans äter middag runt köksbordet och pratar i munnen på varandra mellan tuggorna samtidigt som katten ligger nedanför och tigger..

..som en hund.

:-)

4 kommentarer:

Doc sa...

Tack för påminnelsen. Jag har fått önskemål om pannkakor i flera dagar. Måste köpa mjölk.

Lennart sa...

Jag stekte mig två ägg i går kväll. Det första gick bra, det andra fastnade i stekpannan så jag fick ge upp. Ändå har jag en stekpanna med teflon plus att jag hällde i olivolja.

Monica sa...

PANNKAKOR ÄR GOTT IBLAND, JAG GÖR DOM BÄSTA I STAN

pangis sa...

Stek för Guds skull inte ägg i olja! Det ska dtekas i smör eller margarin..olja blir för varmt för ägg