2009-10-03

Pyjamastakt

Uppe med tuppen. Som alltid är jag först här i huset. Åtminstone på helgerna. Ananrs tassar dottern upp före mig.

Gillar min egentid.

Läser tidningarna på nätet, dricker kaffe, plockar undan och sätter igång diskmaskinen.

Pyjamastakt.

Snart ramlar mor och far in för en senfrukost. Resten av dagen ska ägnas åt att plocka undan altanen. Åtminstone alla altanmöbler. Det är slut på utetid istället går vi in i stearinljustiden.

Härligt med höst.

Åtminstone när man har 30 plusgrader att se fram emot om mindre än 4 veckor:-)

4 kommentarer:

Eskortflickan sa...

Låter underbart med höstresa! Men när du ändå är igång med altanröj, välkommen till min oxå....

Pangbruden sa...

Tack..Har fullt upp med mina egna 22 m2:-)

epsilon sa...

Stearinljustiden är verkligen här, eldaikaminentid också. Snart är höstovädret här.

Pangbruden sa...

Kommer det ända hit tro? Höstovädret alltså?