2009-10-15

Livet just nu

Vilka fruktansvärt torftiga inlägg jag gör numera. Kanske är det den berömda bloggtorkat som satt in. Jag är inte så säker på det för faktum är att det händer inget särskilt.

Jag går upp och åker till jobbet. På jobbet ska vi flytta, byta tjänsetrum, så här packas och arkiveras det för fulla muggar samtidigt som jag försöker sätta mig in i några nya arbetsuppgifter.

Hemma försöker jag också packa lite och röja undan så att vi någon gång kan få tummen ur och flytta ihop. Det börjar bli jobbigt att ständigt leva i kappsäck. Det sliter på mig. Tyvärr verkar det bara vara jag som jobbar på det just nu vilket resulterar i att jag rycker på axlarna och helt enkelt skiter i det.

Sen är det vanligt småplock och matlagning och därefter är ju kvällen tillända. Man har inte lika mycket tid när det blivit mörkt ute.

Den tid som blir över drömmer jag om vår resa. En riktig drömresa. Jag har nästan svårt att fatta att den äntligen blir av. Sonen och jag kan sitta i en hel halvtimme och prata innan han måste försvinna på sitt rum igen:-) Men tänk er, jag får en halvtimme varje kväll.

Till helgen stundar dop, dock avstår vi nog tävlandet. Min nacke och rygg har tagit för mycket stryk så min högerarm är utan styrka och domnar. Ni behöver inte påminna mig om sjukgymnast, jag har en tid på fredagmorgon:-)

Fin klar och kall dag alla!

4 kommentarer:

pike-master sa...

Bloggtorkan är här, den far in i landet som svininfluensan & lämnar spår inte bara hoss dig vännen. Tror det har med månen att göra men å andra sidan pratas det inte mycket om månen längre sedan de kom på att det inte var en ost då de bara fick sand i käften när de smakade.

Pangbruden sa...

Typ:-)

Ann-Sofie (Fiddeli) sa...

Finns det vaccination-injektion mot bloggtorka?

pangis sa...

Ja svininfluensevaccinet kanske hjälper?:-)