2009-10-20

Att byta Pangis mot 40 kameler


Jag är kvinna. Som kvinna har jag aldrig något att sätta på mig. Det hör till sakens natur.

Jag hävdar konstant och bestämdhet att jag inte är intresserad av mode och inredning. Det där med inredning stämmer men vad gäller mode måste jag kanske backa lite.

Det är kul att shoppa kläder. Jag erkänner.

Kapp Ahl´s vintagekollektion gjorde mig nyfiken och igår efter arbetet och utan KP´s vetskap ramlade jag in på stora köpcentret. Denna hamnade i påsen tillsammans med en längre tunika i rosabeige toner.

Jag måste ju vara fin i Dubai. KP önskar sig 40 kameler för att starta kamelfarm och enda sättet är att byta bort mig.

Problemet är att kärringar i min ålder går på extrapris så risken är att han blir ståendes med hälften så många.

:-)

10 kommentarer:

Monica sa...

MYCKE3T SNYGG FIN FÄRG ;)

Doc sa...

KP: 20 kameler är inte tvi skit det heller.

Lennart sa...

Kvinnor som har garderoberna fulla men ändå inget att ta på sig, det är skumt det där.

Anonym sa...

Hur många kameler kan du få för honom, KP??

Miasomjobbarpåsomfan

Pangbruden sa...

En dromedar är han kanske värd:-)

Iraq-Lena sa...

Du, en fördel i denna del av världen är att dom inte har åldersnojja på samma sätt som i Sverige, Be KP bygga ut stallet för kameler på en gång. 40 kommer inte förslå långt...

pike-master sa...

Tycker ni ska va lite snälla mot kp som faktiskt troligen följer med (mot sin vilja), Tänk vad fruktansvärt att behöva lämna det svenska vädret & dess vackra sjöar hemma & åka me frun, *stackars han

kameldrivar-lasse sa...

Men betank dock att en kamel kjan vara vard upp till flera miljoner kronor pre styck harnere... Fran ratt familj sa kan de betinga ett pris pa mellan 4 och 10 miljoner sek - da ar 40 stycken ett ratt bra pris anda, eller??? ;-)

pangis sa...

Lasse..Jag sa aldrig att jag sålde mig billigt-)

pangis sa...

Lena..Tack..Jag kanske går för 60 kameler:-)