2009-07-22

Vi har kommit längre på landet..

Först konstaterar man att man inte behöver Friskis och Svettis när man har trädgård, men det räcker att bo i Estocolmo för att inte behöva gå på gym.

Herregud efter ett par dagar där är jag helt slut. Fötterna värker och benen är skakiga som potatismos. Jag kan ju knappt röra mig.

Man går och går och går. Hit och dit, fram och tillbaka. Ibland sitter man på ett tåg under jorden men vips så är man uppe och traskar igen.

När man bor på landet åker man bil! Jag går från huset till bilen eller tvärtom. På sin höjd tar jag en omväg via soptunnan eller brevlådan men annars åker jag bil. Vi på landet är bilburna vare sig vi är unga eller inte men inte sjutton är vi så gammalmodiga att vi behöver traska omkring som hästar utmed vägarna.

Nope här har vi allehanda moderniteter minsann. Vi har helt enkelt kommit längre i den tekniska utvecklingen.

Så måste det vara:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att komma hem förstår jag ;)
Monica

Kia sa...

Hi hi! Det är ju bara turisterna som går till fots.

pangis sa...

Vi hittar ju inte med bil:-)