2009-07-19

Faran med Euro Disney

Vi åker som bekant till Hufvudstaden i morgon. Besök på Gröna Lund hägrar. Dock inte för undertecknad.

Förr åkte jag allt, allt och mer därtill. Sen växte jag upp. Jag blev snabbt fullvuxen sommaren 2003 på Euro Disney i Paris.

Innan Euro Disney fanns det inte en berg och dalbana jag inte satte mig i. Höga grejor avstod jag gärna men det som snurrade eller åkte fort gav mig bara glädje och en kittlande känsla i magen.

Euro Disney botade min fartlust för all framtid.

Det fanns inga köer, dåligt med folk, så vi hann åka allt och inte bara en gång. Efter att ha kört Rock´n roll Aerosmith Rollercoaster tre gånger på raken under dag tre fick jag nog. Jag menar Kanonen på Lisberg är som en fjott i fjällen i jämförelse. Dagarna innan hade vi kört liknande gång efter en annan. Dom var överallt attraktionerna och det gick inte att hejda sig.

Jag fick min livskvot fylld.

Grönanbesöket kommer således för min del att bestå av en runda i Lustiga Huset och eventuellt en åktur i kärlekstunneln. Om man nu vågar, vem vet vilka amorösa pilar som vistas därinne och med Bästaste i samma båt kan det ju få förödande konsekvenser:-)

Fasst man ju alltid sitta ner, vakta väskor och ta en pilsner någonstans.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det låter lite magert för ett Gröna Lund-besök.
Varför inte pröva svänggungorna i alla fall.
De glider ut härligt över vattnet och är uthärdliga :-)


MatsRG
Keep the environment green

Pangbruden sa...

Slänggungorna kan jag tänka mig för all del:-) Välkommen hit!

epsilon sa...

Du är allt bra modig du.För min del räcker det med Sagoslottet på Liseberg. Ha det så kul!

Kia sa...

Du, det finns luftgevär. Visserligen usla...
Kolla in dansen, tror att de har dansskola varje kväll.