2009-07-04

Jag drar ner till SM igen

Även om jag skjuter dåligt så gillar jag SM ändå. Stämningen och det faktum att jag träffar alla. Skyttar är i allmänhet ett trevligt släkte och vi skjuter inte bara mot varandra, vi skjuter med varandra!

Det innebär att om jag har en dålig dag, det har ju alla, så kan jag alltid glädjas åt någon som har en bra dag. Någon som jag tycker om och respekterar.

Jag tror att grunden till att jag gillar sporten så mycket är den där vänliga, kamratliga inställningen mot varandra. Sällan något skitsnack eller avundsjuka. Gör man bra ifrån sig får man höra det och man blir gratulerad och omkramad av sin störste motståndare. När det gått taskigt får man förståelse och uppmuntrande ord.

Skytte ger helt enkelt positiv energi!

Visst finns det stolpskott inom den här sporten med men de brukar försvinna ut i någon ensam kyla efter ett tag. Det håller inte med en egoistisk, otrevlig, avundsjuk inställning. Egocentrisk kan man få vara men egotrippad faller bort.

Jag säger som vi brukar inom sporten; Börja skjuta och träffa kamrater:-)

Nu far jag med ner till Skövde under dagen. KP ska tävla i revolver fält, jag avstår gladeligen även om jag får, och min exman ska tävla i Precision C.

Två tummar ska hållas inom familjen:-)

Alltid dessa skyttar hörrni..

Inga kommentarer: