2009-07-24

Priset stiger

Karlar säger jag bara! Jamen vad tänker dom med? Ha dom helt enkelt ett huvud för mycket och inte vet vilket dom ska använda.. och när?

:-)

Tisdagnatt reser vi mot Riga. Innan det ska vi checka in on-line. Vi har bara on-lineincheckning på vår flight.

För att kunna checka in on-line måste man ha ett giltigt resedokument, dvs pass.

Tror ni KP har ett giltigt pass? Nej tänkte väl det. Till saken hör att jag under sommaren läst i en och annan blogg, skrivna av kvinnor, som tar upp samma problem. Man ska ut och resa och mannen har inget giltigt pass. Hur tänker dom då? Är resndet oviktigt eller tror dom vi är deras morsor som håller ordning på allt åt dom?

Jag har fullt upp med att hålla ordning på mig själv och mitt.

Vi kommer iväg, det finns s.k nödpass att få på flygplatsen á 900:- till på köpet är de pinsamt rosa. Det går även att checka in på plats för fina 500:-

Det börjar bli en dyr resa det här...

För KP

:-)

3 kommentarer:

Flunkbuster sa...

En riktig karl har inget giltigt pass! Bra där KP!

(Kanske därför jag bara kommer till Åland varje gång jag ska resa utomlands? ;-)

Doc sa...

En gång lade jag in mitt pass i handsfacket på bilen för att inte glömma. En sak missade jag dock och det var att jag skulle lämna in bilen på verkstad över helgen. Tror du det var lätt att få ut passet därifrån? Nej, det gick ju inte. Det fick bli ett panikpass på flygplatsen istället.

Lennart sa...

Mina ID-kort, pass och såna saker har alltid giltigt datum. Jag kollar sånt med jämna mellanrum.