2009-07-12

Skitfilm

Regniga dagar är som gjorde för böcker och film. Böcker läser jag jämt men film ser jag mer sällan. Sagt och gjort så for jag och teensen ner till "macken" och hyrde film igår. Tre personer med vitt skilda filmsmaker gjorde det inte särskilt enkelt.

Dottern vill se alster såsom Legally blond 3, sonen vill njuta av krigsskådespel och jag gillar drama och naturkatastrofer.

Det slutade med en lång filmatisering av Pompeji. Blod, död, krig, konspiration, kärlek och med en hejdundrande avslutning i form av ett vulkanutbrott. Något för allas smak.

Trodde vi...

Sämsta j-a skit jag någonsin sett!

När vi skrattat oss halvt fördärvade åt den usla dubbningen och att alla pratade på bredaste amerikanska började kidsen bråka med katten och jag snabbspolade fram till vulkanutbrottet.

Alla dog, färdig med det.

Hyr den för Guds skull inte mina vänner!

Nu ska jag gå på bio och se ett mästerverk i stället. Ice Age 3 tillsammans med KP och lilla Tass. Man blir aldrig för gammal för en hederlig Disneyfilm.

2 kommentarer:

militär-lasse sa...

Band of Brothers räddar alla regniga dagar..!!!

pangis sa...

Jo jo..:-)