2009-07-13

Sjukt värre..

När min exman skulle göra lumpen hade det mest naturliga varit telegrafist, eller skytt såklart. Istället blev han sjukvårdare av någon märklig anledning. Än mer märkligt var att när det fanns lite att göra på kirurgen i Kristinehamn (han låg på A9) så skickade personalen den unge blyge beväringen till gynekologen.

Mycket har jag hört talas om genom åren men inte att någon gjort lumpen på gyn. Vad skulle han lära sig där som han hade nytta av i händelse av krig? Kom gärna med förslag mina vänner:-)

Hur som helst något annat som hände var att han höll på att bli sexuellt överfallen i kulverten av någon pilsk sjuksköterska som tyckte han var stilig med sina mörkbruna ögon och blyga blick. Jag vet inte vad han egentligen ansåg om det hela men han blev nog livrädd vad jag förstått.

Så det är inte konstigt att jag, den ömma modern, är något orolig. sonen ska befinna sig i 4 hela veckor på stadens sjukhus. Tänk om någon sjuksköterska vill ha med mitt lilla Fjun till en kulvert? Eller ett förråd, man har väl sett Greys Anathomy och vet hur det går till på lasarett:-)

Själv hoppas han nog..

Skämt åsido, grabben hade haft en finfin dag och t o m fått varit med och tittat när de gjort en s.k defilli.. ja ni vet elchock på hjärtat..

Med hans betyg så vem vet..kanske en blivande läkare i familjen. Inte helt fel med gratis recept i framtiden:-)

5 kommentarer:

Monica sa...

hahaha oj forstår du är nervös ;)

Monica sa...

ja kanske jag mailar dig mitt mob nr så kan jag få ditt!
Vi är i småland 1 vecka ca sen ska vi ev köra upp och över Örebro för att vi ska bli av med lite tid och ev "voldgästa" min kompis om vi kan få övernattning sen tänkte jag att då måste vi ses ;)

pangis sa...

Gör det monica! Absolut:-) :-)

Iraq-Lena sa...

Hmm, tur att allmän värnplikt knappt finns längre. Om de små liven ska behöva sysselsättas på det viset. Det var inte så värst många år sedan våldtäckt av fiendens kvinnor kom med på listan över krigsförbrytelser....

Malte sa...

Det är inte bara i fredstid som det föds barn.