2009-07-13

Uppe innan tuppfan gol:-)


En vanlig semsterdag i en Pangbruds liv startar inte med att hon kliver upp ur sängen innan klockan har slagit 06.00. Nej helst kryper hon inte upp förräns runt 09.30.

Idag är det ingen vanlig semesterdag. Idag är det Fjunets första arbetsdag. Den ömma modern vaknade när han satte foten på översta trappsteget. Likt en spädbarnsmor slog jag upp mina gröna och studsade upp för att vara moderligt behjälplig.

Han klarade sig själv men jag kunde inte somna om. Så nu sitter jag här efter tre muggar starkt kaffe och funderar på om det inte är dags för lite frukost.

Därefter bjuder dagen på några mindre ärenden samt familjedag med dottern, KP och Tass på skjutbanan. Vi är ju ingen vanlig familj, vi är en Pangisfamilj.

I morgon lämnar vi teensen hemma med fullt kylskåp och övervakning i form av bästa grannen och far ett par dagar till Sälen.

Sälen med frisk sommarfjälluft är som balsam för själen.

Fin dag alla!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Han kunde inte få en bättre star på sin första arbetsdag även om man inser att barnen växer... =) Hoppas ni får det bäst i Dalarna men ta det försiktigt när ni kör hit... Det har regnat enormt mycket och vägar har raserat och underminerats.

sofie sa...

Hoppas at ni får en jätte mysig och rolig resa till Sälen.

pangis sa...

Tack för tipset Fiddeli, vi får hålla oss till större vägar

Lennart sa...

Min bror med tjej och liten bebis har varit här, lånade bäddsoffan och visade upp "nya" bilen. Den var fräsch för sin ålder, diplomatblå fd direktionsbil med flagghållare på höger framflygel. Vi hade flaggan på då vi åkte runt i stan. Gott om plats i baksätet var det! Det är den 8:e jag ska vara i Örebro nästa gång.

Monica sa...

27-28 åker vi ev över Örebro till Norge;) är ni ute på resa då?

Fru P sa...

Du e så härlig :-D