2009-07-11

Två glada upptäckter på samma dag:-)

Vi har ju alla våra hallelujahmoment. Jag fick inte bara ett igår, att jag var förmögen, utan två.

När jag kom hem hade kidsen försökt sig på att laga mat. Riktig mat. Dom kan fixa enklare rätter såsom makaroner, köttbullar, korv, kassler, hamburgare etc men inget mer avancerat än så. Förräns igår då.

Jag har upptäckt att min dotter äter lite för dåligt, nej det är ingen fara men jag är alltid uppmärksam på barnen och vid några tillfällen har det kommit fram att hon skippar middag etc. Eller äter lite för lite och lite för onyttigt. Eftersom jag arbetat med elever som haft anorexi är jag miljöskadad och när det gäller mina teens finns ett och annat som skrämmer mig, därför vakar jag över dom som en hök:-)

Hur som helst så fick den vackra, kloka damen ett långt samtal till livs och igår när jag kom hem hade dom lagat mat. Lax med ris och sås:-) Det hade kanske inte blivit så gott då dom stekte laxen alldeles för länge och göra currysås på mjölk och mjöl är f-n inte lätt. Men ändå!

Idag ska vi göra lax tillsammans, mammas bästa knep ska läras ut.

Den stolta modern ska inta köket med sin kloka tjej:-) Om hon vaknar innan middag vill säga:-)

Inga kommentarer: