2009-07-10

Jag är rik!

Idag har jag konstaterat att jag är en förmögen kvinna! Jag är rik!

Visst är jag rik på vänner och kärlek men jag har även ett stort bundet kapital. Eller ska jag skriva vävt kapital.

Min förmögenhet förvarar jag varken på banken eller under madrassen nej den ligger prydligt och skrynkligt (för det mesta) instoppad i en skänk i sovrummet.

Min förmögenhet består av Linne från Klässbols linneväveri! Inte sjutton visste jag hur rik jag var förräns jag började läsa på deras prislappar.

De små kökshandukar jag putsar mina fönster med, jag har ett antal, kostar 145:-/styck. Jag hade inte ens en aning om att de kom därifrån.

Jag har ett stort antal dukar från nämnda väveri, den ena efter den andra av mina alster fanns placerade i deras hyllor och ingen av de större varianterna kostade under 2000:- Jovisst var det var halva priset på andra sortering, men sånt trams:-)

Löparen jag har på en gammal byrå på kontoret gick lös på över 250:- oops och allt annat vävt linne som jag även har hemmavid i form av mer eller mindre stor löpare och dukar låg straxt däröver.

Vackra saker, små konstverk som för mig betyder något annat... Affektion kanske.

Så tack mor och far för arvegods, födelsedagspresenter och alla julklappar genom åren.

Jag hade inte den blekaste vad det var värt.

:-)

5 kommentarer:

sofie sa...

Vilken tur du har. Kram

epsilon sa...

Linne är ju oöverträffat, lite overkill att använda till fönstertrasor tycker ju jag förstås.
Att mangla är en underskattad syssla - filosofisk.

pangis sa...

Epsilon..Mangling rules:-) Jag släpar med mig kassar hem till modern som har en varmmangel

Iraq-Lena sa...

Blå lin är så vackert där det växer så fortsätt gärna köpa nytt också. Tillhör vår svenska landsbygd och den odlingen skördas inte av små valkade barnahänder för hand. Man får betala för att slippa se det. Använd därmed linnet även till fönstertrasor om du njuter av att arbeta med det sköna svala.

pangis sa...

Visst är det vackert!