2009-07-09

I natt jag drömde..

Jag sover gott om natten. Den senaste veckan har jag sovit både hårt och länge. Troligen en efterräkning av den stressiga våren. Jag är helt enkelt nere i varv igen.

Under tiden jag sover drömmer jag, massor! Den ena mer fantastisk filmen efter den andra spelas upp inne i min hjärna och vissa av drömmarna är så verkliga att jag lika gärna kunde läsa en bok, eller se en film.

I natt drömde jag att jag bröt foten. Jag klev upp ur sängen vrickade till foten och sen hängde den bara, inte kunde jag röra tårna heller. Iväg till sjukan och resten av natten spankulerade jag omkring i gips. Jag ska vara gipsad i 4 veckor förstår ni:-)

Den här drömmen var så verklig och höll på så länge att jag var oerhört förvånad när jag tillslut vaknade och insåg att jag hade drömt. Inget gips, inga orörliga tår och ingen värk.

Jag blev nästan besviken.

Man undrar hur det står till i min semesterhjärna egentligen..

:-)

4 kommentarer:

sofie sa...

Det var ingen trevlig dröm du hade. Hoppas inte att du är en sann drömmare. Kram

Mattias sa...

Själv drömde jag att jag var i Thailand för någon natt och sen och då kan man tala om besvikelse när jag vaknade :)

Hoppas du har en skön semester!!!

Pangbruden sa...

Jodå den var rätt trevlig faktisk.. jag var såå ompysslad:-)

Pangbruden sa...

Mattias..snacka om kontraster:-)