2009-07-18

Vem tusan behöver Friskis och Svettis?

Återigen konstaterar jag att den som har trädgård behöver inte Friskis och Svettis eller liknande. Ett 5 timmarspass idag har banne mig gjort mig mer vältränad än självaste Arnold:-)

Hela häcken är klippt! 45 meter häck minst. är trimmad in i minsta detalj eller gren. Därefter har allt krafs krattats upp och körts i väg i fullastade skottkärror.

Händerna skakar, är fulla med blåsor och armarna värker. Känner mig delvis förlamad och har fått en rostagg i tummen. Inget märkligt med det kanske ni tänker men sist jag fick en rostagg i tummen slutade det med blodförgiftning och en 10 dagars penicillinkur. Det var inte kul.

Till på köpet ska syrran och svågern gifta sig efter alla dessa år. Glädjande nyhet förvisso men hon har ju självfallet utsett mig till sin s.k förlovare. En mycket starkare form av "Brides maid in honor". En ära såklart som värmer en storasysters hjärta.

Men.

Det innebär att jag ska ordna möhippa, halvvägs till Norge, samt till min stora förskräckelse hålla tal!

Tur man har ett år på sig att planera och en Bästaste som inspiration och hjälp!

I afton film, vin, ostar och lite glass. Vi har verkligen gjort oss förtjänta av det!

5 kommentarer:

sofie sa...

Vilken tuff hård rockare du har på din blogg. Kram

Pangbruden sa...

Visst är han gullig:-)

Anonym sa...

Gud sicka sötnosar dina smågrabbar är!

Snacka om glimten i ögat!

Mail på väg till dig.. Rara vän!

POK

Mallasnickarbralla

sofie sa...

ja, han är jätte gulllig.

tradgardsmastarlasse sa...

Vilken stor hack du har... ;-) 45 meter och du som bara ar ca 1.70 hog!!! Guiness nasta! Forstar att du haller pa med lagkalori-koret.. (smil)