2009-07-26

Trångt

Söndagmorgon. Hela klanen börjar vakna upp. Nu startar kampen om badrummet. Vem ska in först och vem måste köa med ihopknipta ben. Efter att alla har fått gjort det mest nödiga startar ännu en kamp. Vem ska sminka sig först och vem ska få fixa håret i tid. Den kampen utkämpas av de kvinnliga deltagarna i familjen "För litet hus med för få badrum"

Har man tonåringar ska man bo stort. Stort med många badrum. Helst skulle man ha ett hus som formerade sig efter behov. Ett upplåsbart. Det skulle kunna växa när teensen kommer in i perioden, "många kompisar vill vara snygg hela tiden", för att därefter kunna krympas ihop när de flyttar hemifrån. När barnbarnen anländer ska man kunna "blåsa upp det igen"

Självstädande bör det också vara!

Tror ni jag kan ansöka om patent?

Nu står KP bakom ryggen på mig och ska ha datorn. För få badrum och en dator för lite. Tack o lov har vi tillräckligt många vapenskåp:-)

Nu stundar familjedag. Modern bjuder alla på middag. Syster med familj och alla vi.

Ska försöka tränga mig in i något badrum, till en spegel så jag inte ser ut som en rugguggla.

Vi ska ju på restaurang:-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ojdå! Det lät som en hård start på dagen ;) Det där med ett upplåsbart badrum lät som en strålande idé. =) Ser ut som om jag kommer att få härska över badrummet själv även i framtiden... Med bara grabbar i huset lär ju inte kampen bli så hård... =)

magnus sa...

Hoppas det smakar!

sofie sa...

Gör en virus sökning på din dator du har nån som håller på att jäv hos dig.
2 gånger har jag varit inne på din blogg och varje gång har jag fått gjort virus sökning.
Det är nån som håller på att troligen sabba datorn din.
Det är nån ny sort trojanska hästen eller vad det nu stod.
Kram

pangis sa...

Sofie..ok men jag har en hel del brandväggar