2009-04-24

Vanlig? Moi? Nope

Jag är ingen vanlig morsa..

När vanliga morsor pratar med sina barn pratar dom om kläder, killar, smink, tjejer, polare, skolk, rökning och sprit.. Typ.

I present får de små glinen biobiljetter, kläder, smink, killar, tjejer men inte cigg eller sprit.

Jag pratar ammo, kalibrar och säker vapenförvaring med mina barn. Värdet av att ha täta hörselkåpor, vettig skyttekeps och ordentliga kängor på fötterna. Jag pratar även om hur dom ska sota kornet och olja slutstycket.

I present får dom hölster, kolvar, ammo, pistoler (till låns), skyttekepsar och sotningständare. Allt under sin mors eller fars licens märk väl!

Skolkar gör dom inte, nja kanske den där timmen av och till för att inte ha 100% närvaro då. Det är ytterst pinsamt att vara 100% närvarande när man går på gymnasiet förstår ni.

Betygen är bra, rökning avskyr dom och skulle dom nalla i mina spritskåp ja då slog jag nog ihjäl dom:-) Min sprit är min, dom får vänta tills dom kan fixa egen. Dvs När dom är tillräckligt gamla.

Nå, vän av ordning jag är ingen naiv kvinna.. Jag är en humorfylld kvinna.. Så förfasas lagom av detta inlägg..

Ett uns av sanning ligger det i det.

För.

Jag är inte bara en Pangbrud, jag är en Pangmorsa också, på många plan.:-)

Nu far Fjunet och jag till KP och Lill Tass. Kvällen ska avnjutas med mat och film, morgondagen spenderas som en vanlig familjedag på en skjutbana någonstans i landet.

Som sagt..

Vanlig?

Hardly!

4 kommentarer:

Anonym sa...

du är skön jag skulle också vilja vaa som du *kram-¨* ;)
Monica

Pangbruden sa...

Du är som jag..På ditt sätt:-)

Monica sa...

hmmmmm ;( jag har dalat just nu forsäker klättre upp o må bra.

pangis sa...

Det gör du vännen.. det gör man alltid