2009-04-28

Hamburg och Sannahed

Åker över Sannahed på väg hem. Den insatte känner säkert till att där ligger det en Speedwaybana. Indianernas bana.

Folk är som galna i speedway i dessa krokar. Det flaggas med Indianvimpeln vid varje hus. Likt en paradgata.

Idag var det match.

Jag överdriver inte när jag säger att kön dit var minst 3 km lång, från banan ända ut till Norrköpingsvägen..

Kunde lika gärna ha hamnat i Hamburg i rusningstid. Jo jag har kört i Hamburg i rusningstid. Till på köpet med en med en kissnödig jänta i baksätet.

Det är inget vidare mina vänner.

Så kontentan av det här blir.

Kissa innan du åker in i Hamburg och undvik Sannahedsvägen på tisdagskvällar

7 kommentarer:

Lennart sa...

Vet vad du menar, har suttit fast i rusningstrafiken på Autobahn vid avfarten Hamburg-Stellingen. Alla bilar rullade långsamt långsamt framåt, det skulle ha behövts dubbelt så många filer då. Tror det skulle ha gått fortare att kliva ur bilen och gått därifrån istället.

pangis sa...

Ja Lennart det stämmer...

✿Ewa sa...

*Ler* och tackar för rådet.

Ha en fin och solig dag!

Doc sa...

Att sitta pissnödig i en bilkö är bland det värsta jag vet. Hur det skulle vara med fullt av indianer runt omkring vågar jag inte ens tänka på.

sofie sa...

Jag var med om en annan sak utan för Bombås. Det hade hänt en trafik olycka där så trafiken stod stilla bra länge innan dom började släppa fram oss. Jag spelade till och med badminton på E6.Det värsta var väl att barn familjer var så nyfikna så dom tog barnen med sig till olycks platsen och den låg 2.5 km i från oss,sån lång kö var det.Kram på dig.

Iraq-Lena sa...

Apropå kissnödig. Fick under långresa upp till fjällen och ett kritikt ögonblick svänga av E4 Arlandaavfarten, stanna precis efter svängen på vägrenen. Längst bak i bilen fanns en halvstor hundvalp som alla gångar hade kissat tvärsigenom all packning som det sov på under resan. Hundvalpen skrek...två sekunder längre resan hade kostat mej tvätt av skidkläder till tre ungar innan de ens hunnit ut i backen första dan av sportlovet. Man handlar snabbt ibland.
Tack för påminnelsen!

Madde sa...

Tack så mycket :) Ja det var skit kul att prova på i varje fall, så man vet ju aldrig ;D haha..