2009-04-16

Rapport från sjukstugan

Det sitter i luftrören och jag har haft det förr. Blir jag ordentligt förkyld så får jag, som ett brev på posten, luftrörskatarr. Nu var det många år sen sist kanske 4 eller 5. Men då fick jag å andra sidan lunginflammation.

Att hosta gör ont, som att hosta i ett sår och när jag pratar låter jag likt Louis Armstrong.

Det kliar i hals och öron.. Men jag har ingen feber idag:-) Den försvann i lakanen inatt. Rann ut genom svettporerna liksom.

Det är väldigt synd om mig idag med och jag är mycket tacksam över att ni också tycker det:-) Tur man har er alla!

Vackra dottern är inte heller i form idag... illamåendes och likblek väckte hon mig för en stund sen.

Vi avvaktar.

Tur att hennes mamma är sjuk så hon kan få skjuts till skolan. Att ta bussen 07.10 var inte riktigt att tänka på.

Stanna hemma? Hon har s.k konsertvecka, då är man döende innan man stannar hemma. Hon sjunger två solopartier vilket innebär träning, mycket träning. Men glöm inte att det är rolig träning.

Hon är sin mors dotter så det ska mycket till innan den damen stannar hemma.

Nej här kör vi värktabletter och gör vår plikt.

Mamman stannar hemma dock.

Hon är inte så pigg.

5 kommentarer:

✿Ewa sa...

Bra att du stannar hemma och kurerar dig idag!

Krya på dig Kramar från mig!

Pangbruden sa...

Tack Ewa

sofie sa...

Hoppas att pencilinet hjälper så du får tillbaka din ljuva stämma(det vill säga rösten).Hoppas även att du snart blir frisk.Håller tummen till din dotter så hon inte blir sjukare och måste vara hemma från sång träningen.Krya på dig nu och skit i alla måsten.Kram

Pangbruden sa...

Penicillin?? Jag äter inget penicillin.. aldrig mer hoppas jag efter hösten.. Finfina hostmediciner är dock en annan sak.. dottern kvicknade till, tur det:-)

Anonym sa...

Men Lilla Stumpan!!!

Det verkar som du inte alls mår så bra. Som din fru så vill jag skicka dig i säng, direkt!
Inte sitta och blogga.... PANG i S ängen bara. ;o)

Skickar kramar i massvis och praliner och piller och annat hon kan behöva.

Mialillahustrun