2009-04-21

Underbarn?

Jag har sprungit på allehanda kulturella spelningar med kidsen de senaste 10 åren. Det har varit konserter, teatrar och allehanda spelningar av de mest skilda slag. Somligt har varit sövande, somligt komiskt. En del har varit uselt och stundom har det varit bra.

Med en förälders stolta hjärta har jag självfallet alltid tyckt att mina kids varit bäst. Dom har förvisso hållit en hyfsat bra nivå, dom är båda musikaliska, men jag ska ärligt erkänna att jag, liksom de flesta andra, mest är intresserad av mina egna kids prestationer. Andras ungar kan ju vara bra men de bekommer mig inte..

Ända tills i söndags..

..då jag hörde denna 10 åriga flicka från klass 4 c på Karl-Johans skola spela piano.

Jag har aldrig hört dess like, och kommer nog aldrig mer vara med om det igen.

Ett underbarn?

Döm själva

3 kommentarer:

sofie sa...

helt otroligt vad duktig hon var,men ändå tycker jag att din dotter var bäst.Kram

pangis sa...

Tack sofie

Lennart sa...

Det där var riktigt bra spelat! Lät härligt