2009-04-19

I afton lungt

Den där förkylningen jag drog på mig förra veckan är en envis rackare.. Blandat med pollennysningar så har jag vanliga nysningar och täppta luftrör.

Så än mina vänner får ni allt ta och tycka lite synd om mig:-)

Hon satte sina solopartier klockrent stumpan min.. Visst är jag partisk och klappar i händerna både högre och längre än vad man gjorde på Stalins tid, men flickan har en pipa stark som stål och klar som en porlande bäck.

Så är det bara.

Om hon var bäst..? Njae..hon var näst bäst för storkovan i afton togs nog hem av en liten 11 årig flicka som spelade Chopin bättre än Chopin själv. Jag har aldrig hört dess like. Fingrarna rusade över tangentbordet och hon satte varenda ton mjukt och klockrent. En långt stycke, Intermezzo nåt.., och publiken var knäpptyst.

De applåderna den lilla flickan, från åk 4, fick översteg nog de Stalin fick under hela sin livstid.

Jag häpnade!

:-)

3 kommentarer:

Monica sa...

va roligt !! heja din prinssesa!!

sofie sa...

jag tycker synd om dig hoppas att du snart är piggelin.Vad fin din prinsessa är på kortet.Den tjejen kan nog gå långt om hon vill på den musikala biten.Kram

pezze sa...

kan inte detta förbaskade bacillet dra dit pepparn växter, så du slipper ha det så jobbigt...

ja.. det finns väldigt mkt begåvande barn/ungdomar/vunxa i världen so man kan bli lite "avis" på..

men önskevore jag kunde höra hur din dotter sjunger... *L*

hare gôtt!!!