2009-04-27

Insikter

Fulltankad.

Inte bara på mat men även på bra information.

Polis, räddningstjänst och proffessorer i en salig röra. Alla med samma budskap. Små tillbud på skolor är icke ok, anmäl. Det lilla tillbudet utvecklas många gånger till ett större tillbud. Ett sånt som kostar miljoner och ger fängelsestraff.

Sätt gränser, acceptera inte. Våld, dåligt språk, klotter och nedskräpning är aldrig ok på skolor. Aldrig!

Beröm och uppmuntran är fina vägar till kommunikation. Fråga i stället för att ställa till svars.

De flesta som eldar, som gör det ofta, dagligen och som är i störst riskzon att hamn i det som rubriceras som mordbrand är flickor. Flickor med mycket låg självbild och som mår oerhört dåligt. Flickor som behöver vård. En värkande insikt.

I kväll har vi pratat härhemma. Om massor. Jag är glad att jag har de teens jag har.

Det underlättar.

2 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Det där vill jag veta mer om..

Tonåringar är ju min närmaste framtid!!

Pok

Mallahurmårdubralla

pangis sa...

Jag mår bra, Hur mår du?:-)