2009-04-26

Rödvin och barnkalaset blir en hit! :-)

För det mesta tycker jag att barnkalas suger. Sitta där och vara trevlig mot en massa släktingar jag inte känner. Socialt ytligt snack om väder, vind, trädgårdar (helt ointressant) och semseterresor till Danmark.

Men.

Jag gör ett undantag.

När det serveras rödvin på barnkalas och kära pojkvännen kör ja se då blir det ju en annan sak liksom.

När sen barnkalaset utspelar sig hos en av de äldsta och bästa vännerna tillsammans med nämnda rödvin.. Ja..då vill man knappt åka hem. Riktigt trevligt alltså:-)

En härlig eftermiddag har vi haft!

9 kommentarer:

Monica sa...

håller med dig ;)

Maria sa...

Hahaha visst är det härligt?! Har alltid vin kalas men inte iår tyvärr :) Min man ville ha en Vin fri födelsedag för vår dotters 4-års kalas haha till min förtret såklart !
Men visst är det najs med softa barnkalas?

Pangbruden sa...

Mmmmmm jajamensan.. Det blir liksom lite mer avslappnat för de vuxna då.-)

sofie sa...

Här var det nyktertt där jag var på kalaset,men vi hade lika roligt ändå.Kram på dig.

Fru P sa...

Har solens strålar nått din lilla stad? Det som alltid är så grått o blåsigt där, menar jag?

Hoppas!!

Vilka tillställningar som helst blir bra med lite vin i glasen ;-)

Puss o kram.

pangis sa...

Fru P..Det var nog bara tillfälligt:-)

bästaste sa...

Härligt, härligt

Gammgäddan sa...

Va på barnkalas är det väl alltid öl och vin :-) Det är i allafall min erfarenhet.

Mattias sa...

Jag tycker nog kalas oftast är urtrista vare sig det är vuxenkalas eller barnkalas. Fast o andra sidan brukar jag inte bli serverad vin heller :)