2009-04-30

Trolltyg gör sattyg och ont om tid

Gräsmattan klippt och vardagsrummet dammat och damsuget. Klart för Valborg i det Pangiska hemmet. En lugn tillställning. Ute på åkern brinner en brasa och några tappra kraxar falskt till den. Så firas Valborg på landet, landet med 20 hus på en åker.

I arla morgonstund far vi till Värmland, Sunne. Tävling såklart, vad annars. Just nu är det så mycket skytte att jag nästan börjar tröttna lite. Jag är nog den enda i hela landet som inte fått ordning på min altan än. Det är inte ok men tiden finns inte. Mycket jobb och allt annat har tagit all min tid.

Min altan är nog det bästa på mitt hus så det grämer mig en del. Den är 23 m2"kantigt" byggd och det får plats ett par sittgrupper på den. Jag gillar min altan därför ogillar jag att tiden inte riktigt räckt till...

Men det kommer förhoppningsvis fler helger innan sommaren är över?

Ett annat irritationsmoment just nu är att min firefox verkar ha kraschat, sega explorer är inget vidare. Jag misstänker att trolltyg farit med sattyg!

Läs dotter varit på MSN på min dator och återigen dragit på virus på den..

Det kan komma att stå henne dýrt..

Fin kväll i eldens tecken alla!

3 kommentarer:

Eskortflickan sa...

Vi är fler som inte hinner med saker och ting, så är det med många järn i elden...Lägg pistolen åt sidan vid tillfälle så umgås vi lite tycker jag!! Själv är vi här inbjudna till trevligt umgänge och trevlig altan på väster som du känner till. Ha det bra och hälsa!

pangis sa...

Ja vi borde umgås lite mer.. nästa helg har jag ledigt faktiskt.. men då är ju västeraltanen i Berlin:-) Ha en trevlig kväll..jag vet allt vad ni får att äta och dricka:-) Hälsa massor du med!

MonasUniversum sa...

Glad Valborg, eller vad man nu säger!!