2009-04-23

Pinka i soffan ..gulligt eller?

Fick en underbar flashback när jag läste i Niinis blogg om när hennes baby kissat i soffan.

När Fjunet var två veckor gammal i april -92 var vi på besök hos mormor och morfar. Fjunet lades i finsoffan till allmän beskådan och blöjbyte skulle ske under allas vakande ögon. Självfallet surrade snorren runt som en propeller och han kissade hejvilt när blöjan åkte av:-)

Alla utropade glatt sin beundran och ojjade sig om hur gullig han var där han låg och pinkade.

Då hör man lite torrt från min far 130 kg tung..

"Inte f-n skulle någon tycka jag var gullig om jag låg naken och pissade i soffan"

Tror jag det:-)

2 kommentarer:

sofie sa...

Förskök ta det lungt nu i helgen så du inte shasar ut dig totalt.Tänker fortfarande på dig och ger dig styrke kramar från mig.

pangis sa...

Tack sofie.. Du får hålla dina tummar rejält i morgon med..