2009-04-16

Uppåtgående trend

Vila är helt klart en underskattad medicin. Jag vilar..såsar runt och gör inte många slängar.. och känner mig mycket bättre.

Några större ansträngningar är det inte att tala om, luftrören är alltför igenkorkade för det, men ändå.

Fortsätter jag att såsa resten av dagen kan jag nog arbeta i morgon. Jag gillar att arbeta förstår ni. Blir fort uttråkad om jag måste vara hemma. I synnerhet när jag känner mig pigg.

Jag har aldrig, och kommer aldrig att vara någon som "känner efter". Är jag hemma och sjuk, ja då är jag sjuk. Inte smådålig eller halvkrasslig.

Jag känner efter hur bra jag mår, inte hur dålig jag är.

Men jag ogillar att sjuka människor går till jobbet och smittar ner alla andra..

Därför tog jag mitt pick och pack och fortsatte förkylningen innanför hemmets fyra väggar istället.

Dottern? Jodå..Ipren och tröst av mamma gjorde susen. Tillsammans med lite frukost så försvann både värk och illamående så nu är hon på plats och sjunger.. och som hon sjunger.

Jag har fått en försmak.. Sweet child of mine med min dotter rockar! Hon är helt enkelt som gjord för den låten.

Min tjej!

4 kommentarer:

Daniel sa...

Bra tänkt, var hem å vil även fastän det tråkar ut vem som helst. Vil dej frisk min vän!

Anonym sa...

My kind of girl.....
Mittemellansjuk finns inte hos mig...
Endera är man hemma och är SJUK, eller så jobbar man....
Gå å gnälla är inte vår melodi....
Eller passa på....
Det finns kärringar på jobbet här som är hemma en vecka för dom har "Väggkänning"
Va?? Vilket jävla uttryck... så att dom INTE ska gå in i väggen...
Tokskallar!

MiasomhejjarpåPangisfrugan

Mattias sa...

Sweet child of mine är en grym låt! :)

Gillar inte heller att folk är på jobbet och smittar ner andra men sitter likförbannat här och snörvlar :( Känner mig inte helt däckad och har liksom varit borta för mycket, det är mitt försvar :)

Krya på dig Pangis!

Anonym sa...

Löve that song...kramisar majsan