2007-11-05

Tävlingsdax


Jag älskar att bo på hotel men framför allt så älskar jag hotelfrukostar! Den här hotellet hade allt man kunde önska t o m våfflor vilket jag anser var en god värdemätare på en bra hotelfrukost. Fullproppade med läckerheter for vi iväg mot tävlingsbanan. Sandfjord bjöd på strålande solsken i kallt klart höstväder alltså perfekt skytteväder! Att tävla i Norge skiljer sig en del mot Sverige men det är spännande att prova något nytt. vi gick två varv, det var korta skjuttider 8 - 12 s många mycket små och annorlunda figurer men inga "krångligheter". Bortsett från ett försmädligt vapenfel (I Norge får man inte skjuta om) så satt alla skott klockrent! Det var länge sen jag sköt så bra i C så jag fick en riktig adrenalinkick. Pojkvännen är ju alltid på topp och vi fick med oss ett par bra placeringar hem. Men skyttet till trots, roligast av allt var nog välkomnandet. Alla var hjärtligt trevliga och intresserade, så det blev en del intressanta diskussioner där vi kunde utbyta erfarenheter men även e-postadresser. 6 timmars bilresa hem tar dock på krafterna så vi var väl inte Sveriges piggaste par på söndagkvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se att det sitter! Nu är det ju snart vinter och dax för teknikträning, grundträning, kolvfilning och torrträning så att du är fix och färdig till vårens första skjutning.. ni kommer väl till Enköping på Trettondagen??

/ Lasse