2007-11-15

En vanlig torsdag

Det här är en alldeles vanlig torsdag i mitt liv, den kommer inte vara speciell på något sätt. Det är ingen tråkig dag eller så, bara vanlig. Jag går upp och åker till jobbet. Växlandes mellan P3 och Rix morgonzoo. Sätter på datorn, pysslar med papper och siffror. Fikar med kollegor, pratar och skrattar. Tar en promenad innan lunch (lax o mos). Åker hem, träffar kidsen och kära pojkvännen. Vi ska handla presenter för minstingen ska på kalas, sen ska vi ordna upp lite affärer med bilverkstaden. Kvällsmat, plocka disk, kanske tvätta lite, och TV-tittande innan sängdags med en bra bok. Stora Buppen ska återigen på gymnasieinformation men den här kvällen i sin fars sällskap. Dottern kommer vara växelvis hemma och växelvis hos granntejerna. Kanske kommer jag prata en stund i telefon med någon av mina bästaste vänner. Det är en alldeles vanlig vardag i mitt liv, ett vanligt Svenssonliv. Inget särskilt händer och ändå tycker jag att jag har det så bra och att det är kul. Men det kanske inte behöver vara mer än så här? Vad tycker ni?

Inga kommentarer: