2007-11-30

Adventstid


Det börjar närma sig första advent. Äntligen! Jag tror vi fick gråa november för att riktigt kunna uppskatta adventstid och vinter. Vit kall snö, adventsstakar i alla fönster och glögg o pepparkakor såklart:-) Jag har pyntat mitt kontor som ni ser.. en röd ful adventsstake fanns att tillgå..men så är det kommunal verksamhet också.
I morgon är det stora julkonserten med fjååårtisens skola. 300 skönsjungande ungdomar, ni kan tro det är vackert! Jag är ju lite fjantig så tårarna brukar rinna..Ha ha ha!

På söndag ska kära pojkvännen till Stockholm och valnämndsmöte med förbundet. Jag kan inte bestämma mig om jag ska följa med eller inte, det är ju julmarknad i vår lilla Forngård, och den missar jag ogärna efter 17 år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja och nu ska jag komma ut till forngården för att köpa mig nytt julpynt. Du får allt se till att du ,är hemma. Jag hämtat dig