2007-11-21

Försäljare knäppt på näsan

Jaha man hinner inte mer än in på jobbet så ringer det en försäljare igen. Den här tog priset. Han frågade mig vilken skrivare jag hade och sen fick jag en kaffemugg för att jag var så snäll och svarade. Till kaffemuggen hörde ett nummer (om den skulle gå sönder i frakten) Han var noga med att jag noterade numret, vilket jag sa att jag gjort. Då drog försäljarsvadan igång, här skulle säljas toner minsann. Jag lyssnade en stund och kunde sen lugnt, men med inte så lite skadeglädje, meddela att toner köps endast in av vår servicegrupp, det ingår i deras jobb. Klick! Han la på och min dag kändes genast lite ljusare. Att knäppa försäljare på näsan gör mig på bra humör:-)

Notera rubriken, är den inte lite i Svensk Damtidnings anda så säg? :-)

Inga kommentarer: