2007-11-17

Gårdagen


Jag gick nyss upp! Ha ha ha det händer inte ofta men jag var nog lite snurrig i skallen när jag kom hem inatt. Vi hade en jättetrevlig kväll. Först åt vi god Indisk Tandoorsizla. (Het gjutjärnspanna) jag tog scampi, till dessert åt vi Indiska ostbollar i sockerlag. Mycket god avslutning på en stark middag. Vi drack massa gott vitt vin till det, så skrattfaktorn var hög!
Efteråt gick vi till den lokala puben och där fanns både kända och okända att stå och surra med. Jag träffade en bekant som nyss hade varit i min drömstad New York! Och inte nog med det, hon hade sprungit rakt på inspelningen av filmen Sex and the city! Holy crap! Jag är så.. jag finner inte ord, var helt enkelt tvungen att be om hennes autograf. Ha ha ha. New Yorktjejens kompis hade jag aldrig mött förr, men rätt var det var så förstod hon att jag var skytt och frågar då om jag visste vem hennes pappa var, och det gjorde jag verkligen, Hennes pappa och jag började samtidigt -90 och var riktigt goda skyttevänner. Vi satt även i styrelsen ihop under många år. Efter en olycka så slutade han och jag har inte sett till honom på säkert 10 år så det var riktigt roligt! Visst är världen liten ibland:-) Jag lägger upp en bild på mig och en av dom andra tjejerna som var med igår, kanonpingla det med!

Nu ska jag invänta besök av mor och far, och ikväll ska jag och en skyttekompis åka och tävla i mörkerfält litt norrut i länet. Vargamörkret, spännande va? Jag har inga förväntningar på bra skytte, brukar vara så när jag partajat dagen innan :-) Men mörkerfältar missar jag ogärna, de tillhör skyttevärldens godbitar.

Pratade med kära pojkvännen också, inte en lax hade dom fått, så idag blir det bakläxa för jag vill ha lax på julbordet i år ;-)

1 kommentar:

Svenskmastare sa...

Det blir julgädda i år! Puss