2007-11-13

Min kålpudding

Under söndagens matinköpsrunda inhandlades det fläskfärs samt vitkål till det fashionabla priset av 5,90 kr kilot. (Ja vitkålen alltså, fläskfärsen tog dom hela 39,90 kr kilot för.) Tanken var att jag i afton skulle sno ihop den kulinariska livrätten kålpudding. Jag meddelade teensen glatt vid middagsbordet i gårkväll att i morgon blir det kålpudding, varpå 14 åriga dottern skrek i falsett att hon minsann inte tänkte äta någon kålpudding. Jamen sa jag du kan ju bara peta bort kålen varpå hon stött svarade att då blir det ju bara pudding kvar.. Det var svårt att hålla sig för skratt kan jag lova;-)

Hur som helst så ville kära pojkvännen ha hembesök i afton, och jag är ju svag för både honom och smicker, så mitt planerade storkok av kålpudding får väl vänta till en annan dag.

Inga kommentarer: