2007-11-11

Lång slö dag


Den här dagen utvecklade sig till en sån där lång, skön och slapp söndag. En sån där dag man måste ha ibland för att hämta andan, stanna upp, och tanka kraft ur. Farsdagsuppvaktning med kaffe på sängen inledde dagen. Förmiddagen ägnades därefter åt veckans matinköp, (knappt en männsika på stormarkanden) läsande av helgbilagor och sen lunch. Allt i maklig takt. Vädret som var rått o kallt inbjöd inte till några avancerade utelekar så vi for endast upp till kyrkogården och tände ljus på teensen farfars grav. Efter det lagades det lyxig farsdagsmat oxfilé med kantareller och till dessert knäckig blåbärspaj, och det är han värd, han, mannen i mitt liv! Efter denna kulinariska höjdpunkt ifann sig paltkoman så jag snusade faktiskt till en halvtimme på kära pojkvännen sarm (mysigt) när dottern var i kyrkan. Tänker faktiskt avsluta dagen i samma stil som jag inledde den, ett varmt bad med härligt badsalt från Prag och levande ljus. Efter det är man väl redo för en tuff arbetsvecka? på bilden slappar dagens huvudperson

4 kommentarer:

Toya sa...

Äntligen har jag skaffat mig ett konto så jag kan kommentera dina udnerbara inlägg Amie! Så härligt att få kontakt med dig och ditt liv igen! Låter som en underbar söndag! Med den i minnet så kommer veckan gå finfint! Kraaaaaaaam

Lotta sa...

Det låter som en fantastisk skön farsdagssöndag...
Här blev det lite mindre firande. Skulle ha åkt till pappa i Kumla, men där var det sjukstuga, så vi fick fira Uffe iställlet. Kalljäste deg över natten och kunde bjuda på nybakt bröd till farsdagsfrukost, sen var det highlife resten av dagen med diverse slagsmål mellan kidsen. Läsa helgbilagor och bada badkar med badsalt, jo pyttsan! Så for man försöker smyga in i badrummet står en liten treåring och vill bada med, plus en fyraochetthalvtåring. Tur att badkaret inte rymmer fler, annars skulle nog maken vilja vara med också. Cosy! Jo, tjena!

Pangbruden sa...

Toya: Det är härligt att få kontakt med dig igen, och jag kommer vara hängiven din blogg du inspirerar!
Lotta: Passa på o bada med dina troll.. det kommer en dag när du inte ens får krama dom och då kommer du längta efter den här tiden när dom vill vara nära konstant. guud vad jag kan sakna Lisa 6 år.. Lisa 14 år vill bara vara ifred och ha ett privatliv:-)

Anonym sa...

Han där skytten ser ju ut att kunna vila sig i form... ;-)