2007-11-18

Att sätta rubrik


Så där ja, nu har jag vaknat till liv. Blev en sen afton igår Svensk Damtidning fängslade mig totalt. Njaee inte innehållet kanske men deras rubriksättning. Den är helt ovärderligt humoristisk! Obetalbar vill jag mena! Jag är full av beundran för dessa oftast högt utbildade jounalisters sätt att använda det svenska språket. Dom får den mest banala lilla grej att framstå som en flashig megahändelse bara genom att sätta en rubrik. Hur gör dom? Jag skulle vilja lära mig knepet. Tacka sjutton för att dom säljer. Ha ha ha . Så mina vänner ett litet tips om ni har det ledsamt - Läs Svensk Damtidnings rubriker, jag lovar ni kan inte hålla er för skratt!

I em kommer kära pojkvännen hem, det var på tiden:-) Hoppas dom fått en lax idag för jag vill inte ha en gädda på julbordet som han lovade:-) Jag ska packa ihop mina väskor och fara ut till hans hem om ett par timmar men än så länge går jag mest omkring och småputtrar här hemma. Det är skönt med söndagar när huset är städat, trädgården vinterinpackad och det finns mat i kylen. Med ålderns rätt behöver jag sådana dagar av och till.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Rubriker är väl inget svårt!! Här kommer förslag:
Bästa vännen (en av dom) drabbar samman med en transvestit.
Transvestit flörtar vilt med konduktör-
Dränkt bästa vän (en av dom)värmer sig på pub.
Bästa vännen (en av dom)fryser som vanligt

Anonym sa...

Bästa vännen kan komma hem och åka tillbaka med mig i stället, då jäklar ska vi se på rubriker:-)

Anonym sa...

Och inga gamgäddor på julbordet, antar jag? Fast jag kan misstänka att en och annan av dem nog kan uppträda där efter ett par snappsar.. ;-)

Anonym sa...

Det är väl inget fel på gädda!

Anonym sa...

Demos altas sobrius mina vänner! Det finns inget som heter julgädda, det finns lax, lutfisk, sill, ansjovis men inte Gädda på julbordet! ;-)

Anonym sa...

De gustibus non est disputandum!

Anonym sa...

Det är bara gäddyngel som fortfarande dansar på julborden!

Pangbruden sa...

Nu börjar det bli väldans mycket utrikiska här.. Även en gammgädda somjag har provat bordsdans vid några tillfällen.. tämligen många tillfällen är jag rädd..