2007-11-21

Resdrömmar

Ååhh jag vill ut och resa igen, jag har resandet i blodet. Troligen beror det på att min morfar härstammar från en norsk "vandrarsläkt". Nu har jag spanat in en Kinaresa, eller ska jag åka till London? eller Budapest? Varför inte Egypten? Allra helst New York! Resmålen är många tiden är knapp. Jag har mest lust på Kina just nu iallafall. Men ombytlig som jag är så kan det ha ändrat sig till i kväll. Ja ja bara bästaste vännen kommer hem så ska vi boka och bestämma. Kära pojkvännen byter jobb så han har inte så mycket semester att ta ut. Det är tur då att man har en bästaste vän med resfeber.

Bästaste vännen ja, hon är som sagt i London och förlustar sig. Jag har medskick att hon ska köpa en exklusiv antirynkkräm åt mig. Man har lov till sådan krämer när man passerat 40, så det så! Jag har skrivit ner namn och tillverkare ordentligt och talat om färg och form på tuben, vi får se vad hon kommer hem med. Kan vara allt från den rätta krämen, till olvipasta eller ofärgad skokräm. Sist hon var iväg fick hon beställning på min favoritparfym, och hon klarade det galant. Glad i hågen överräckte hon påsen och meddelade, snäll som hon är, att jag minsann skulle få den i present. Rätt märke och tillverkare var det med. Problemet var bara att den var för herrar!!!;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kumla är inte att förakta som resmål vet du. Smäller lite högre än både Los Angeles, Rio och New York.

Pangbruden sa...

Jo..men vad ska jag göra i Kumla?